Tunel pod Odrą za 8,3 mld zł zmieni Szczecin. Co to oznacza dla inwestorów?
Szczecin właśnie przekracza ważny próg rozwoju. Rusza największa infrastrukturalna inwestycja w historii regionu – Zachodnie Obejście Szczecina, znane też jako „Zośka”. Jej wartość to ponad 8,3 miliarda złotych. Ten projekt nie tylko odmieni układ drogowy miasta, ale przede wszystkim wpłynie na stabilność i wzrost wartości nieruchomości. Dla inwestorów, którzy lokują swój kapitał w projektach realizowanych przez Champion Invest, to bardzo dobra wiadomość.
Spis treści:
Tunel, który zmienia reguły gry
Zachodnie Obejście Szczecina obejmuje 50 km nowej drogi ekspresowej, a jego sercem są dwa najdłuższe tunele drogowe w Polsce – po 5 km każdy – przebiegające pod Odrą. Najdroższy odcinek trasy (Police–Goleniów, wart 5,3 mld zł) będzie gotowy do 2033 r. Pozostałe dwa fragmenty mają być oddane już w 2029 roku. To nie tylko inżynieryjne wyzwanie. To przełomowe wydarzenie dla całej aglomeracji szczecińskiej. Dzięki wyprowadzeniu ruchu ciężarowego z centrum i powiatu polickiego, poprawi się jakość życia mieszkańców, a inwestycje mieszkaniowe zyskają na wartości.
Co zyskują inwestorzy
Champion Invest specjalizuje się w pasywnych inwestycjach w nieruchomości. Analizujemy lokalizacje pod kątem ich długoterminowego potencjału. Dlatego Zachodnie Obejście Szczecina traktujemy jako kluczowy katalizator wzrostu. Dla naszych inwestorów oznacza to:
1. Stabilny wzrost wartości nieruchomości
Tak duża inwestycja infrastrukturalna wpływa bezpośrednio na wycenę nieruchomości – zarówno w centrum, jak i na obrzeżach. Dotyczy to między innymi lokalizacji takich jak Sedina, Hussar Loft czy Champion Express, gdzie realizujemy projekty o wysokiej rentowności.
2. Bezpieczniejszy najem w centrum
Lepsza jakość powietrza, mniejszy hałas, mniej korków – to wszystko przekłada się na większy popyt na najem długoterminowy i krótkoterminowy. Szczecin zyskuje na atrakcyjności – a to oznacza mniejsze ryzyko pustostanów i stabilny dochód z wynajmu.
3. Wzrost ROI
Obecnie nasze inwestycje generują średnie zwroty roczne na poziomie 7–10%, w zależności od projektu. Rozwój komunikacyjny może te wartości jeszcze podnieść. Dla inwestora to czysta korzyść przy niezmienionym zaangażowaniu.
Rozpoczęcie budowy Zachodniego Obejścia Szczecina to kamień milowy dla regionu i silny sygnał dla rynku nieruchomości. Dla naszych inwestorów to realna wartość dodana, która stabilizuje zyski i wzmacnia fundamenty pasywnego dochodu. Szczecin rośnie. A razem z nim – wartość dobrze ulokowanego kapitału.
 
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
            
         
                